fokkie

Groot was mijn vreugde toen ik dit artikel in de frut las. Koffie, de zwarte motor, blijkt toch niet zo ongezond. Maar het venijn zat em in het einde van het artikel…vijf tassen per dag is de dosis. Moet ik er een 45 tal minder gaan drinken.

Koffie is gezond, zeggen Italiaanse onderzoekers
In tegenstelling tot wat velen geloven, is koffie niet ongezond en kan koffie de lever helpen beschermen tegen bepaalde ziekten, zo stellen wetenschappers uit het land van de espresso.
Onderzoekers op een recente bijeenkomst in Milaan verklaarden voorts dat het drinken van enkele koppen koffie per dag doeltreffend kan zijn om sommige soorten tumoren te voorkomen.
“Alle ongerustheid over de negatieve effecten van koffie is nu verdreven”, zo zei Amleto D’Amicis van Inran, het Italiaanse onderzoeksinstituut gespecialiseerd in voeding. Volgens D’Amicis heeft koffie belangrijke antioxidatie-eigenschappen en werkt het als een goedaardig opwekkend middel. Het kan ook helpen om gewicht te verliezen.
Een over vijf jaar lopende studie naar de effecten van koffie op zwangerschappen bij circa 3.000 moeders kwam tot het besluit dat een normaal koffieverbruik geen nadelige gevolgen heeft op de ontwikkeling van de foetus.
De experten die deelnamen aan de ‘Koffie en gezondheid’-conferentie in Milaan, zegden wel dat de dagelijkse consumptie van koffie best niet hoger is dan vijf espresso’s.
:!: :!: :!:

Share

2 thoughts on “fokkie

  1. in een gewone tas koffie zit meer caffeine dan in een expresso omdat gewone koffie langer doortrekt

  2. Amai, na vijf espresso’s sta ik op mijnen kop. Vroeger op mijn werk veel koffie gedronken, gemiddeld vijf tassen per dag, kreeg echter maagontsteking, niet van de koffie per se, maar ben daar toch mee gestopt, en sindsdien geen maagklachten meer. Echter, onlangs terug begonnen, niet overdreven, het kan smaken, geen maagklachten…Misschien had het te maken met de koffiekwaliteit daar… En natuurlijk zoeken ze bij koffie naar gunstige effecten, als de helft van de mensheid zou stoppen met koffie te drinken, gaan de koffieproducenten dat serieus voelen aan hun portemonnee!